loading...

آسان بار پل ارتباطي شركت هاي حمل و نقل و رانندگان

آسان بار تخصصي ترين و محبوب ترين سامانه اينترنتي ارائه دهنده خدمات حمل و نقل كالا در سراسر ايران

بازدید : 262
11 زمان : 1399:2

حمل بيش از ۶۰هزار تن كالاي اساسي از بندرامام به استان سمنان

معاون حمل‌ونقل اداره كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از حمل بيش از ۶۰هزار تن محموله كالاي اساسي و استراتژيك از مبدا بندرامام خميني به استان سمنان در ۴ ماه اول سال ۹۸ خبر داد.

آسان‌بار،آسان‌پديا،حمل بيش از 60هزار تن كالاي اساسي از بندرامام به استان سمنان

به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان سمنان، غلامرضا طحان گفت:

با توجه به تحريم‌هاي ظالمانه، اهميت تامين كالاهاي اساسي در سال ۹۸ بسيار مهم است. به همين دليل با اتخاذ تمهيدات تشويقي لازم از قبيل صدور حواله لاستيك تشويقي براي رانندگان حامل كالاي اساسي در پايانه بار بندر امام و بسيج ناوگان باري استان ، با مشاركت صنف حمل و نقل جاه اي بيش از ۶۰ هزارتن كالاهاي اساسي از مبدا بندر امام خميني به استان سمنان حمل شده است.

در مورد توزيع ۹۳۰۰ حلقه لاستيك در استان سمنان بيشتر بدانيد

وي افزود: عمده كالاهاي حمل شده شامل : سويا، برنج، ذرت، ذرت انساني، ذرت دام ، سويا، سوياي دامي، شكر و كنجاله بوده كه اين تناژ با صدور بيش از ۴۰۰۰ بارنامه جابه‌جا شده است.

حمل بيش از 60هزار تن كالاي اساسي از بندرامام به استان سمنان

به علاوه، بيش از ۴۶۰۰ نفر راننده و ۳۲۰۰ دستگاه انواع ناوگان باري در حوزه حمل و نقل جاده‌اي در استان فعال هستند.

*در مورد حل معضل پرداخت نشدن كرايه كاميونداران بخوانيد

منبع: آسان‌بار

بازدید : 305
11 زمان : 1399:2

پرچم‌دار كاميون ايويكو معرفي شد

شركت ايويكو با برگزاري يك رويداد در مادريد اسپانيا كشنده جديد خود به نام S-Way را معرفي كرده است، كشنده سنگين S-Way جايگزين مدل قديمي خود و پرچم‌دار جديد ايويكو محسوب مي‌شود.

آسان‌بار-آسان‌پديا-پرچم‌دار كاميون ايويكو معرفي شد

*براي مشاهده كاميون ايويكو ديلي و آشنايي با امكانات آن بر روي اين لينك كليك كنيد

ويژگي‌هاي جديد مدل جديد كشنده ايويكو چيست؟

۱-پايين بودن مصرف سوخت و توليد آلايندگي
۲-طراحي جديد كابين

آسان‌بار-آسان‌پديا-پرچم‌دار كاميون ايويكو معرفي شد

*در مورد همكاري ايويكو و BMW براي تست كاميون‌هاي گازسوز بخوانيد

در طراحي اتاق S-Way شرايط آئروديناميكي بهبود زيادي داشته است كه شامل:

  • كاهش ۴% مصرف سوخت
  • سپر چند تكه كه هزينه تعميرات را بسيار كاهش مي‌دهد و با آسيب ديدن سپر، تنها قسمت آسيب ديده تعويض مي‌شود و نيازي به تعويض كل سپر نيست

آسان‌بار-آسان‌پديا-پرچم‌دار كاميون ايويكو معرفي شد

پرچم‌دار ايويكو براي كاهش مصرف سوخت چه كرده است؟

  • سيستم HI-SCR
  • سيستم EGR هوشمند براي بازچرخاني گازهاي اگزوز
  • گيربكس Hi-Tronix

نكته جالب اين است كه ايويكو به شركت‌هايي كه خواهان ناوگان سبز هستند، ايويكو نسخه گازسوز CNG با پيشرانه ۴۶۰ اسب بخار ارائه كرده است. در اين نسخه ميزان توليد گاز نيتروژن تا ۹۰% كمتر از نسخه‌هاي ديزلي است و توليد گاز دي اكسيد كربن آن نزديك به صفر است.

رئيس بخش محصولات تجاري ايوكو در طي سخنراني خود در مراسم رونمايي از S-Way گفت:

ما مي‌خواهيم كاميوني با بيشترين نوآوري و آسان‌ترين براي استفاده را به خريداران ارائه كنيم و محصولاتمان را براي زندگي رانندگان مناسب‌سازي نماييم. اين ويژگي‌ها براي جامعه اهميت دارد و جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر از صرفاً اضافه كردن چوب و چرم به كاميون است.

منبع: آسان بار

بازدید : 261
11 زمان : 1399:2

بيمه تكميلي براي خانواده‌هاي كاميونداران

معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي درباره بيمه تأمين اجتماعي رانندگان برون‌شهري گفت: بيمه پايه رانندگان برقرار شده و سازمان تأمين اجتماعي اين فرآيند را انجام مي‌دهد.

بيمه تكميلي براي خانوارهاي رانندگان كاميون

امضا شدن قرارداد بيمه‌اي جديد با بيمه‌گر در مرداد ماه 98

عبدالهاشم حسن‌نيا خرداد ماه امسال در گفت‌وگو با مهر اظهار كرد: بيمه تكميلي رانندگان از سوي راهداري پيگيري شده است و در مرداد ماه امسال، قرارداد جديد با بيمه‌گر امضا مي‌كنيم و افراد بيشتري از خانوارهاي رانندگان تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي‌گيرند.

*در مورد مبلغ حق بيمه كاميونداران بخوانيد

رئيس سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي گفت: بحث سخت و زيان‌آور بودن مشاغل رانندگي نياز به قانون مجزا دارد كه در حوزه كاري سازمان راهداري نيست و بايد سازمان تأمين اجتماعي آن را پيگيري كند.

بيمه تكميلي براي خانوارهاي رانندگان كاميون

لاستيك و روغن موتور كالاهاي پرمصرف

وي در بخش ديگري از سخنانش بيان كرد: ما در سازمان راهداري درمورد 2 كالاي پرمصرف رانندگان كاميون اقداماتي انجام داده‌ايم يكي لاستيك و ديگري روغن موتور. او افزود: در حال حاضر مشكل توزيع لاستيك نداريم؛ در مورد روغن هم به شركت‌هاي توليدكننده روغن موتور پيشنهاد داده‌ايم در پايانه‌هاي پرمصرف بار مستقر شوند تا بدون واسطه روغن در اختيار رانندگان قرار گيرد.

*رفع مشكلات بيمه تكميلي رانندگان كاميون، بيشتر بدانيد


منبع: https://asanbar.ir/

بازدید : 266
11 زمان : 1399:2

آماده سازي كاميون براي فصل تابستان

در فصل تابستان و زمستان عموما شرايط رانندگي كاميون به نسبت قبل سخت‌تر مي‌شود و براي عبور از اين دو فصل لازم است كه با آمادگي كامل در جاده‌ها رانندگي كنيم، در غير اين صورت مجبور به پرداخت هزينه‌هاي سنگين براي تعويض قطعات و تعميرات خواهيم شد.

رانندگان باتجربه براساس روش آزمون و خطا پس از چندين سال دريافته‌اند كه در هر فصل كاميون خود را چطور آماده كنند تا كمترين خسارت را متحمل شوند، در اين مقاله قصد داريم نكات جديدي را مطرح كنيم كه علاوه بر رانندگان پايه يك و پايه دو كه به تازگي وارد صنعت حمل‌ونقل شده‌اند كاربرد زيادي نيز براي رانندگان باتجربه خواهد داشت.

آماده سازي كاميون براي فصل تابستان

1-فشار باد لاستيك‌ها

لاستيك‌هاي كم باد و يا لاستيك‌هايي كه بيش از اندازه پٌر باد هستند كارآمدي لازمه را ندارند و خطرآفرين هستند. در صورتيكه فشار باد لاستيك كاميون‌ها تنظيم نباشد، موارد زير را تشديد مي‌كنند:

  • مصرف سوخت بيش از اندازه
  • خطر انفجار لاستيك

سرعت كاميون و همين‌طور ميزان تناژي كه در حال حمل آن هستيد بر روي فشار باد لاستيك‌ها اثر مستقيمي دارد و لاستيك‌ها را در هواي گرم تابستان بيش از پيش گرم مي‌كند. لطفا خطر انفجار لاستيك را جدي بگيريد چون:

  • تصادفات را تشديد مي‌كند
  • كاميون شما را حداقل براي چندين ساعت متوقف مي‌كند
  • اگر كاميون از جاده منحرف شود، خسارات زيادي به كاميون و محموله وارد مي‌كند

آسان‌بار،آسان‌پديا،آماده سازي كاميون براي فصل تابستان

2-باتري كاميون

درست است كه در تابستان شما نگران استارت خوردن و روشن شدن كاميون نيستيد، اما آيا مطلع هستيد كه فعاليت باتري‌ها در هواي گرم بسيار سخت‌تر از هواي سرد است؟ گرماي بيش از حد شارژ باتري را كم ‌مي‌كند تا جايي كه باتري تمام شود.

چطور مراقب باتري كاميون خود باشيم؟

  • حتما ميزان الكتروليت باتري كاميون را قبل از هر سفر چك كنيد
  • سيم‌هاي اتصال باتري را تميز نگاه داريد تا اتصال و شارژ شدن با مشكل مواجه نشود

آسان‌بار،آسان‌پديا،آماده سازي كاميون براي فصل تابستان

3-دستگاه تهويه هوا در كاميون

كاميون شما تحت هواي سرد و گرم كار خودش را انجام مي‌دهد اما شما كه دوست نداريد موقع رانندگي كردن بدنتان خيس از عرق شده باشد و از گرما كلافه و خسته شده باشيد؟ پس حتما كولر رو چك كنيد.

درزها، شيلنگ‌ها، هواي ورودي و خروجي رو چك كنيد. اگر لازم است قطعات را باز كنيد و بشوريد و يا اگر مشكل جدي دارد حتما به تعميركار نشان بدهيد تا هواي گرم مانع شما براي كار كردن در فصل تابستان نباشد.

در فصل تابستان علاوه بر مراقبت از كاميون، لازم است از خودتان هم مراقبت كنيد، اينجا كليك كنيد و به عنوان يك راننده كاميون بيشتر به فكر خودتان باشيد.

آسان‌بار،آسان‌پديا،آماده سازي كاميون براي فصل تابستان

4-كمربند موتور كاميون

كمربند موتور جزء قطعاتي است كه اكثر راننده‌هاي عزيز آن را ناديده مي‌گيرند. اما چرا منتظر باشيم تا اين كمربند خراب بشه تا به فكر تعمير آن بيافتيم؟ در صورتي كه كمربند موتور پاره شود يا به هر نحوي آسيب ببيند، خطر آسيب ديدگي موتور كاميون را چندين برابر مي‌كند.

هوشمندانه عمل كنيد، كمربند موتور هزينه‌اي به مراتب پايين‌تر از موتور كاميون دارد، پس حتما آن را چك كنيد تا متحمل ضررهاي گزاف نشويد.

هرچقدر تابستان شلوغ‌تر و پٌربارتري داريد، نياز است كه توجه ويژه‌تري به شرايط كلي كاميون خودتون داشته باشيد، چون چندتا تست و چك كوچك زماني از شما نمي‌گيرد اما اگر به قطعات اصلي صدمه‌اي وارد شود ممكن است تا چندين روز از بارگيري و سرويس‌هاي خودتان عقب بمانيد.


ترجمه شده در آسان‌بار

منبع:https://asanbar.ir/

بازدید : 260
11 زمان : 1399:2

به عقب افتادن توليد كاميون تسلا تا اواخر سال2020

ايلان ماسك، مدير اجرايي تسلا اعلام كرد كه كاميون شركت تسلا تا انتهاي سال 2020 به مرحله خط توليد نمي‌رسد.

آسان بار،آسان پديا،به عقب افتادن توليد كاميون تسلا تا اواخر سال2020

براي اولين بار در سال 2017 كاميون تسلا به بازار معرفي شد و قرار بود كه سال 2019 توليد اين كاميون آغاز شود، اما اين تاريخ تقريبا بيش از 1 سال به تعويق افتاده است.

*در مورد كشنده تسلا سمي كه توليد آن به تعويق افتاده است، بيشتر بدانيد

ايلان ماسك گفت: اين تاخير در توليد باتري‌هاي كافي براي اين كاميون‌هاست و به محض اينكه تعداد كافي باتري توليد كنيم، مي‌توانيم پيچيدگي‌هاي توليد اين كاميون را به حداقل برسانيم.

آسان بار،آسان پديا،به عقب افتادن توليد كاميون تسلا تا اواخر سال2020

قيمت كاميون تسلا از 150هزار دلار تا 180هزار دلار

تا زماني كه تغيير و تحول خاصي در برنامه‌هاي تسلا رخ ندهد بايد گفت نسخه‌ي پرچم‌دار كاميون اين شركت برد حدود 804 كيلومتري خواهد داشت. اين برد در شرايطي به دست مي‌آيد كه كاميون در بزرگراه و با ظرفيت بارگيري كامل خود حركت كند. قيمت كاميون تسلا از 150 هزار دلار براي مدلي با برد 482 كيلومتري آغاز شده و به 180 هزار دلار براي مدل پرچم‌دار خواهد رسيد.

*عملكرد فوق العاده تسلا سمي، افسانه يا واقعيت؟


منبع: https://asanbar.ir

بازدید : 277
11 زمان : 1399:2

نكات مهم براي نگهداري تاير كاميون ها

تايرهاي كاميون ها و ماشين آلات سنگين به دليل كاربري و تحمل وزن باري بالا نيازمند بررسي و رسيدگي نكات مهمي بوده كه اين نكات متفاوت از لاستيك و تايرهاي ماشين هاي سواري مي باشد به همين منظور در اين مقاله به اطلاعاتي اجمالي از چگونگي نگهداري تاير هاي كاميون ها پرداخته ايم.

نكات مهم براي نگهداري تاير كاميون ها

1-در مرحله اول بايد به اين نكته توجه داشت كه نصب تاير كاميون به روي رينگ توسط افراد ماهر و فني انجام گيرد.

2- براي جلوگيري از بروز هر نوع خطر هرگز از دو تايري كه داراي ساختار سيمي و نخي و سايز متفاوت مي باشند، با يكديگر و به طور هم زمان مورد استفاده قرار نگيرد.

3-حفظ جان سرنشينان در هر نوع خودرو مهم بوده به همبن منظور پس از سايش كامل آج تاير و اولين تماس نقطه سايش با سطح جاده ميبايستي براي تعويض تاير اقدام نمود.

*چطور براي كاميون خود لاستيك انتخاب كنيد و چطور از آن نگهداري كنيد

4-به منظور جلوگيري از صدمات احتمالي ميبايست سايز تاير و رينگ كاملا متناسب و از رينگ هاي غير استاندارد و نا معتبر استفاده نشود و قبل از نصب تاير بر روي رينگ روي لبه رينگ و طوقه تميز گردد.

5- در خودروهاي دو اكسلي كه دو تاير دو قلو در كنار هم استفاده مي شوند به دليل فشار و گرماي بيش از حد ايجاد شده، اتصال هاي ساختار تاير جدا و باعث صدمه ديدن تاير كاميون مي شود و به همين منظور بايد تعويض هر دوتاير دريك زمان انجام شود.

6- زماني كه باد تاير ها از ميزان حد استاندارد بيشتر باشد منجر به افزايش بيش ازحد قسمت مياني آچ تاير شده كه اين امر باعث مي شود طول عمر و عملكرد مناسب خودرو در شرايط مختلف جاده اي مورد آسيب قرار گيرد.

نكات مهم براي نگهداري تاير كاميون ها

7- زماني كه باد تاير از حد استاندارد كمتر باشد باعث سايش تاير و از بين رفتن ماهيت ظاهري تاير شده و به دليل گرما و فشار بيش از حد ايجاد شده باعث صدمه ديدن و جدا شدن اتصال هاي ساختار تاير مي گردد.

8- اگر در حين دور زدن با كاميون خود دچار محدوديت فضا شديد با كمترين سرعت- 5 كيلومتر بر ساعت- اقدام به دور زدن كرده و شعاع دور زدن خود را افزايش داده تا سايش نا متقارن تاير به حداقل كاهش پيدا كند. بايد به اين نكته توجه داشت كه از دور درجا زدن و دور زدن هاي تند و سريع خودداري شود.

9- بار بيش از حد و همچنين حركت با سرعت بيش از حد مجاز درج شده بر روي تاير باعث ايجاد صدمه جدي تاير مي شود.

10- وسايل نقليه هرگز نبايد در كنار ژنراتور و منابع گرمايشي و يا نقاطي كه مواد حل كننده و يا روغني دارند پارك شود.

11- همچنين دقت در نحوه بارگيري امري ضروري است. از تجمع بار سنگين با حجم كم در قسمت كانتينر و اتاق بار كاميون خودداري شود زيرا اين امر سبب ايجاد فشار بر روي يك جفت تاير شده و تاير هاي ديگر اتاقك بار بدون فشار در حركت باقي مي مانند. تقسيم فشار بار بر روي تمام سطوح به طوري كه يك جفت لاستيك به تنهايي متحمل آن نباشد امري ضروري در حفظ سلامت تاير است.

*براي رانندگي ايمن لطفا اين مقاله را بخوانيد

12- قبل از استفاده از وسيله نقيله به منظور حفظ ايمني سرنشينان بايد به وسيله دستگاه اندازه گيري درجه باد، باد تمام تايرها بررسي شود.

رانندگان ماشين آلات سنگين با توصيه هاي بالا مي توانند طول عمر لاستيك ماشين هاي باري خود را افزايش داده و ايمني خود و سرنشينان ماشين باري را بيشتر كرده و از هرگونه خطر احتمالي جلوگيري كنند.

منبع: https://asanbar.ir/

بازدید : 248
11 زمان : 1399:2

توزيع 9300حلقه لاستيك در استان سمنان

احسان منصور كيايي، مدير كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان سمنان طي جلسه برگزار شده كميته توزيع لاستيك از پيگيري مصرانه‌ي مشكلات صنفي رانندگان حمل‌ونقل جاده‌اي خبر داد.

احسان منصور كيايي پس از اشاره به نقش پررنگ كاميونداران در پيشرفت اقتصادي و تكميل زنجيره چرخه توليد گفت: اقتصاد يك جامعه ارتباط محكمي با صنعت حمل‌ونقل دارد و اگر اين چرخه به صورت كامل انجام شود موجب پيشرفت و آباداني كشور مي‌شود، در صورت بيمار بودن چرخه حمل‌ونقل نيز اقتصاد با مشكل مواجه خواهد شد. جامعه‌اي كه حمل‌ونقل آن شكوفا باشد مي‌تواند در بخش اقتصادي به صورت پايدار و موثر عمل كند.

توزيع 9300حلقه لاستيك كاميون در استان سمنان

تلاش سازمان راهداري در جهت حفظ آرامش و آسايش كاميونداران است

احسان منصور كيايي افزود: رانندگان كاميون تلاشگران پويايي هستندكه مايحتاج و نيازهاي عمومي مردم و هزاران نوع كالاي ديگر را به بنادر و شهرها در كم‌ترين زمان ممكن انتقال مي‌دهند تا چرخه‌ي تحولات سراسري هميشه فعال باشد. به همين دليل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي تمام تلاش خود را براي حفظ منافع رانندگان و فراهم كردن آرامش و آسايش آنها مي‌كند.

*در مورد گراني لاستيك و اعتصابات كاميونداران بيشتر بخوانيد

توزيع 9300 حلقه لاستيك كاميون در استان سمنان

احسان منصور كيميايي در ادامه با اشاره به اينكه فراهم شدن اقلام مصرفي ناوگان از جمله لاستيك يكي از دغدغه و دل‌مشغولي‌هاي رانندگان حمل‌ونقل جاده‌اي است، گفت: براساس توافقات صورت گرفته، از سال گذشته مراحل اجرايي توزيع لاستيك بين رانندگان استان سمنان آغاز شده است و تا امروز 11خرداد ماه بيش از 9300 حلقه لاستيك بين رانندگان باري و مسافري توزيع شده است.

منبع: تين نيوز

بازدید : 248
11 زمان : 1399:2

مبلغ حق بيمه رانندگان تغيير مي‌كند

به تازگي رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومي جاده‌اي و به خصوص رانندگان فعال در بخش سواري كرايه، انتقاداتي را در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به افزايش حق بيمه پرداختي خود مطرح كرده‌اند كه اين موضوع منجر به پيگيري كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي رانندگان سواري كرايه كشور به منظور روشن شدن وضعيت مبالغ پرداختي به عنوان حق بيمه رانندگان ناوگان عمومي شده است.

به گزارش تين‌نيوز، دبير كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي رانندگان سواري كرايه كشور در اين مورد در يك گروه تلگرامي و در جمع فعالان سواري كرايه كشور نوشت: با توجه به مسايل پيش آمده اخير و صدور فيش‌هاي متفاوت بيمه، براي رانندگان و رواج شايعه قطع يارانه دولت، به مديريت بيمه تامين اجتماعي مراجعه شد.

*افزايش حق بيمه رانندگان جديدالورود، براي مطالعه كليك كنيد

شايعه قطع يارانه رانندگان

حميد حسين‌زاده با بيان‌اين كه در مراجعه به مديريت تامين اجتماعي خواهان توضيح در خصوص مشكلات پيش آمده، به‌خصوص شايعه قطع يارانه رانندگاني كه بعد از سال 89 كارت هوشمند دريافت كرده‌اند، شده است، افزود: مديريت بيمه اعلام كرده است كه افرادي را كه از بيمه يارانه‌اي استفاده مي‌كنند و در اصل راننده نيستند شناسايي و يارانه آنها قطع خواهد شد.

به گفته حسين‌زاده، بر اساس اظهارات مديريت بيمه، همچنين يارانه بيمه رانندگان درون‌شهري كه بعد از سال 89 بيمه شده‌اند، قطع و با نرخ آزاد محاسبه خواهد شد.

*افزايش حق بيمه رانندگان،چرا و چگونه؟براي مطالعه كليك كنيد

آسان‌بار،آسان‌پديا،مبلغ حق بيمه رانندگان تغيير مي‌كند

بيمه رانندگان جديد با نرخ آزاد 340هزار تومان براي پايه دو و 400 هزار تومان براي پايه يك است

وي تاكيد كرد: همچنين يارانه بيمه رانندگان برون‌شهري كه بعد از سال 1395 كارت هوشمند گرفته‌اند، قطع و مانند افراد جديد‌الورود با نرخ آزاد حدود 340 هزار تومان براي رانندگان پايه دو و حدود 400 هزار تومان براي رانندگان داراي گواهينامه پايه يك حساب خواهد شد.

دبير كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي رانندگان سواري كرايه كشور خاطرنشان كرد: بر اساس اظهارات مسئولان بيمه؛ بيمه افرادي كه به‌تازگي مي‌خواهند كارت هوشمند دريافت كنند، با نر خ آزاد و بدون يارانه، با مبالغ اشاره شده محاسبه خواهد شد.

به گفته وي، آن‌چنان كه مسئولان بيمه عنوان كرده‌اند «دولت مبالغ هنگفتي از بابت يارانه رانندگان به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است».

به گزارش تين‌نيوز، حسين‌زاده تاكيد كرد: به گفته مسئولان بيمه، دليل ديگري كه موجب انجام اين اقدامات شده «استفاده تعداد زيادي از افراد متفرقه غير راننده، از مزاياي بيمه رانندگان است كه اين موضوع موجب بالا رفتن مبلغ يارانه پرداختي شده و دولت را از پرداخت تنها مورد حمايتي خود از رانندگان حرفه‌اي ناتوان مي‌كند».

اين فعال صنفي افزود: متاسفانه تاكنون سازمان تامين اجتماعي هيچ‌گونه بخشنامه يا دستورالعمل مشخصي در خصوص تغييرات اعمال شده صادر نكرده است و شنيده مي‌شود كه نرخ‌هاي اصلي كه بالاتر از نرخ‌هاي كنوني خواهد بود از خرداد به‌بعد اعمال خواهد شد.

آسان‌بار،آسان‌پديا،مبلغ حق بيمه رانندگان تغيير مي‌كند

به گفته وي اين در حالي است كه بخشنامه رسمي بيمه با موضوع دستمزد مبناي كسر حق بيمه در سال 97، حداكثر افزايش نرخ حق بيمه 19.5 درصد اعلام شده است.

*بيمه نامه باربري چيست و چه تعهداتي دارد؟بخوانيد

دبير كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي رانندگان سواري كرايه كشور گفت: اگر واقعا قصد سازمان تامين اجتماعي حذف افراد غير راننده استفاده كننده از يارانه بيمه رانندگان است راهش اين نيست كه به‌طور فله‌اي و به يكباره كليه افرادي را كه ازسال 89 ويا 95 به بعد تحت پوشش بيمه رانندگان قرار گرفته‌اند،حذف كند بلكه شايسته است در هماهنگي با سازمان راهداري و انجمن‌هاي صنفي نسبت به شناسايي افراد غير راننده اقدام نمايد كه در اين خصوص ما بارها آمادگي خود را اعلام نموده و الان هم اعلام مي‌كنيم.

حسين‌زاده خاطرنشان كرد: ضروري است سازمان تامين اجتماعي، نسبت به تغييرات انجام شده كه موجب بلاتكليفي و سردرگمي تشكلات و رانندگان شده است تامل نموده و انجام اين تغييرات را جهت هماهنگي‌هاي بيشتر و اتخاذ برنامه و سياست يكپارچه‌تر، متوقف كند.


منبع: آسان‌بار

بازدید : 247
11 زمان : 1399:2

5 موردي كه بايد در مورد كاميون‌هاي ديزل بدانيد

امروزه خودروهاي ديزلي مدرن در تلاش هستند تا جاي خودروهاي بنزيني كه ساليان سال است در دنيا طراحي و توليد مي شوند را بگيرند. اما اينكه موفق مي شوند يا خير در بحث ما نمي گنجد. ما در اينجا مي خواهيم به 5 مساله اشاره كنيم كه شايد در مورد خودروهاي ديزل نمي دانيد.

5 موردي كه بايد در مورد كاميون‌هاي ديزل بدانيد

1. در بزرگراه ها بازدهي بالا و مصرف سوخت بسيار پايين دارند

دليل شهرت آنها همين مصرف پايين است. اين خودروها در بزرگراه بدون اينكه گردش موتور زياد شود يا به آن فشار بيايد، قدرت و گشتاور بالايي توليد مي كنند.

2. سوخت ماشين هاي ديزل گران تر است

در برخي از كشورها استفاده از خودروهاي ديزل از نقطه نظر اقتصادي مشكل و محدوديتي ندارد. مثلا در برخي از كشورهاي اروپايي و كشورهايي مثل هند، گازوئيل بسيار ارزان تر از بنزين است. اما در كشورهاي ديگر مثل آمريكا اين خودروها هزينه بيشتري دارند كه اين موضوع به دلايل زير است:

الف- تقاضاي بالا و عرضه ي كم: در وسايل نقليه، توليد ديزل هايي با گوگرد و آلودگي كمتر، بسيار گران است و باعث بالا رفتن قيمت آنها مي شود.
ب- به طور كلي در آمريكا، ماليات خودروهاي ديزل4/24 سنت براي هر گالون است كه حدود 6 سنت گران تر از بنزين است.

*سهميه بندي گازوئيل و بنزين، براي مطالعه كامل مقاله كليك كنيد

5 موردي كه بايد در مورد كاميون‌هاي ديزل بدانيد

3.خودروهاي ديزلي بسيار گران هستند

به اين دليل كه ديزل هاي، مدرن موتور پيچيده تر از خودروهاي بنزيني دارند و لوله اگزوز آنها نيز به روشي متفاوت تميز مي شود.

4. ماشين ديزل بو دارد

اين مساله اي است كه شايد ندانيد شايد هم چون در خودروهاي ديزلي مدرن بهبود يافته است، اثري از آن نمي بينيد. برخلاف بنزين كه خيلي سريع در هوا تبخير مي شود، گازوئيل براي مدت بيشتري باقي مي ماند. ديزل بوي نامطبوعي هم دارد به همين دليل است كه بسياري از پمپ هاي گازوئيل با مواد مختلفي پوشانده مي شوند.
بسياري از پمپ هاي گازوئيل در اروپا دستكش هاي يكبار مصرف دارند تا دست راننده هنگام سوخت زدن بو نگيرد.

5 موردي كه بايد در مورد كاميون‌هاي ديزل بدانيد

5. پيش از خريد حساب و كتاب كنيد

همچون ديگر خريدهاي خود بايد پيش از خريد خودروهاي ديزل، حساب و كتاب سرانگشتي در مورد هزينه هاي آن داشته باشيد. از نظر برخي خريداران تهيه اين ماشين ها مشكلي ندارد اما نبايد تصور كنيد هزينه سوخت شما كمتر از بنزين مي شود. اگر اين نوع خودرو را براي مسافت هاي طولاني و جاده هاي باز مي خواهيد شايد به صرفه باشد. اما اگر قرار است هر روز پشت ترافيك هاي سنگين داخل شهر فقط چند كيلومتر را طي كنيد، اين نوع خودرو به هيچ وجه مناسب و به صرفه نيست.


منبع: آسان‌بار

بازدید : 268
11 زمان : 1399:2

شارژ كارت سوخت كاميون‌ها براساس پيمايش استاندارد

رئيس كانون انجمن‌هاي صنفي كارگري رانندگان ناوگان جاده‌اي حمل كالاي كشور در واكنش به اعتراض برخي از رانندگان در عدم شارژ سوخت ماهيانه كاميون‌هايشان، گفت: شارژ كارت سوخت كاميون‌ها براساس پيمايش استاندارد صورت مي‌گيرد

ناجي سلامي اظهار كرد: براساس مصوبات، سهميه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومي برون‌شهري براساس اسناد حمل از جمله صورت وضعيت مسافربري، بارنامه و بارنامه بين‌المللي يا همان CMR در نظر گرفته و در كارت‌هاي سوخت شارژ مي‌شوند.

وي در ادامه با بيان اين نكته كه هر راننده بايد داراي دو شرط به منظور شارژ كارت‌سوخت در يك ماه باشد، افزود: هر خودرو سنگين براي اين‌كه مشمول شارژ كارت‌سوخت شود بايد 7 هزار كيلومتر پيمايش و يا 18 بارنامه در اختيار داشته باشد. در غير اين‌صورت اعتراض پذيرفته نخواهد بود.

شارژ كارت سوخت كاميون‌ها براساس پيمايش استاندارد

شروط شارژ مجدد كارت سوخت در يك ماه:

  1. پيمودن 7 هزار كيلومتر
  2. در اختيار داشتن 18 بارنامه

وي تاكيد كرد: رانندگان بايد اطلاعات مندرج در بارنامه، صورت وضعيت و بارنامه بين‌المللي خود را به دقت كنترل كنند، هم‌چنين اطلاعات كارت خودرو خود يا همان VIN كه شماره شناسايي خودروست را در سامانه كارت هوشمند ناوگان بروز رساني كنند تا در زمينه اختصاص يافتن سهميه سوخت به آنان با مشكلي مواجه نشوند.

شارژ كارت سوخت كاميون‌ها براساس پيمايش استاندارد

ماهيت سهميه بندي گازوئيل با بنزين متفاوت است

سلامي با تاكيد بر اين مهم كه ماهيت سهميه‌بندي گازوئيل با بنزين متفاوت است، يادآور شد: درباره سهميه‌بندي بنزين كاهش مصرف سوخت ملاك است اما درباره سهميه‌بندي گازوئيل درست مصرف كردن مدنظر قرار دارد.

*افزايش قيمت سود چه سود و زياني دارد؟ بخوانيد

شارژ كارت سوخت كاميون‌ها براساس پيمايش استاندارد

سهميه پايه در پايان هر ماه باطل مي‌شود

به گفته اين مقام مسئول، سهميه پايه در پايان هر ماه باطل مي شود اما سهميه عملكردي به ماه بعد منتقل خواهد شد علاوه بر آن‌كه فاصله 15 روزه واريز سهميه‌هاي پايه در هر ماه بعد از 2 تا3 ماه كه طرح اجرا شد به مرور كاهش خواهد يافت و روزانه مي‌شود.

*براي پايين آوردن ميزان مصرف سوخت در زمستان اين مقاله را بخوانيد


منبع : آسان بار

تعداد صفحات : 18

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 187
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 490
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1147
  • بازدید ماه : 1374
  • بازدید سال : 3185
  • بازدید کلی : 125554
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی