loading...

آسان بار پل ارتباطي شركت هاي حمل و نقل و رانندگان

آسان بار تخصصي ترين و محبوب ترين سامانه اينترنتي ارائه دهنده خدمات حمل و نقل كالا در سراسر ايران

بازدید : 250
11 زمان : 1399:2

سرانجام كاميون‌هاي الكتريكي ولوو به بازار عرضه شد

شركت كاميون سازي ولوو نسل جديد كاميون‌هاي الكتريكي خود را به شركت‌هاي رنووا و TGM كه در زمينه لجستيك فعاليت دارند، تحويل داده است.

فعلا ميزان توليد و تحويل اين كاميون‌ها محدود و كم است اما توليد نسل جديد كاميون‌هاي الكتريكي FL و FE در نيمه دوم سال 2019 شروع خواهد شد. بازارهاي اروپايي قطعا اولين جايي هستند كه كاميون‌هاي غير الكترونيكي به آن‌ها وارد خواهد شد.

سرانجام كاميون‌هاي الكتريكي ولوو به بازار عرضه شد

واكنش رانندگان پس از تست اين كاميون الكتريكي چه بوده است؟

راجر آلم مديرعامل شركت ولوو مي‌گويد: مشورت گرفتن و همكاري كردن با تعداد زيادي از رانندگان و مصرف كنندگان باعث شده تا در مدت زماني كوتاه كاميون‌هاي الكتريكي را توسعه دهيم كه از نظر كارايي در طول مسافت رانندگي، حمل بار و استفاده از كاميون با استاندارداهاي سطح بالايي ساخته شده است.

*براي مطالعه و همچنين مشاهده عكس‌هاي كاميون الكتريكي دايملر كليك كنيد.

به رانندگاني كه با ما همكاري داشتند، فرصت تست كاميون را داديم، آن‌ها به شدت تحت تاثير شتاب كاميون و بي سر و صدا بودن ارتعاشات داخل كابين قرار گرفته بودند.

سرانجام كاميون‌هاي الكتريكي ولوو به بازار عرضه شد

كاميون‌هاي الكتريكي ولوو با محيط زيست سازگاري دارند

مديرعامل شركت ولوو اضافه كرد: در كاميون‌هاي الكتريكي سعي خود را كرده‌ايم تا تاثيرات محصولات ديزلي و گازسوز را بر روي محيط زيست و آب و هوا تا حد ممكن كاهش دهيم.

از نظر توانايي‌هاي عملكردي، كاميون FL ظرفيت 16 تني داشته درحالي‌كه مدل قوي‌تر FE مي‌تواند محموله‌هايي تا حداكثر وزن 27 تن را حمل كند.

*سيستم‌هاي برقي در كاميون‌هاي آينده چگونه خواهند بود؟ براي مطالعه كليك كنيد


منبع: پدال

بازدید : 262
11 زمان : 1399:2

صدور بارنامه تحت وب در سال 98

قائم مقام كانون انجمن‌هاي صنفي شركت‌هاي حمل‌ونقل كشور داوود فهندژ سعدي در راستاي چشم اندازهاي كانون در سال 98 اظهار كرد:

كانون در سال 98 برنامه دارد كه نظام سيستم صدور بارنامه را به‌صورت شبكه تحت وب در آورد و براي ارتقاء اين موضوع هماهنگي تمامي كانون‌ها و انجمن‌هاي سراسر كشور مورد انتظار است و بخش‌هاي بازارگاهي كه در شبكه حمل‌ونقل ايجاد شده بايد مورد ارزيابي قرار گيرند، اميد مي‌رود بتوان نظام هوشمند بارنامه الكترونيك در اين شبكه را به‌صورت الكترونيك بار در شبكه‌هاي حمل‌ونقل اعم از كانون‌هاي انجمن‌ها و شركت‌هاي حمل‌ونقل ايجاد كرد.

*در مورد تصحيح روابط حقوقي بين صادر كننده بارنامه و راننده خود مالك بيشتر بخوانيد.

پيام سال 98 كانون همبستگي، وحدت رويه و ايجاد نظام اقتصادي مناسب براي همه دست اندركاران حمل‌ونقل جاده‌اي اعم از شركت‌ها، متصديان و رانندگان و سرمايه‌گذاران باشد.

صدور بارنامه تحت وب در سال 98

چه اطلاعاتي به صورت كلي در بارنامه‌ها درج مي‌شود؟

  • اطلاعات عمومي (شماره بارنامه، سريال بارنامه)
  • اطلاعات فرستنده و گيرنده (نام و نام خانوادگي و آدرس فرستنده، نام و نام خانوادگي و آدرس گيرنده)
  • اطلاعات راننده، اطلاعات خودرو، اطلاعات بار، اطلاعات مالي (مبلغ كل كرايه، پيش‌كرايه و…) است. بايد توجه داشت مهر و امضا موسسه حمل‌ونقل در بارنامه درج و بارنامه بايد به امضا راننده و گيرنده كالا هم برسد.

در صورت تمايل براي مطالعه اهميت بارنامه در حمل‌ونقل جاده‌اي بر روي اين لينك كليك كنيد.


منبع: آسان بار

بازدید : 270
11 زمان : 1399:2

5 نكته آسان و كاربردي براي تغذيه سالم كاميونداران در جاده

اكثر انسان‌ها تا حدودي با مشكلات تغذيه‌اي و حفظ كردن و پايبند بودن به يك رژيم غذايي سالم دچار چالش و مشكل هستند. اما اين مشكل تغذيه سالم و اصولي در بيشتر كاميونداران به دليل دوري از خانه و مصرف نكردن غذاي خانگي رايج‌تر است. به عنوان يك راننده كاميون كه سالهاي زيادي است با مشكلات اضافه وزن و يا خطرات خواب‌آلودگي در جاده دچار چالش هستيد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما اين مقاله را براي حفظ سلامتي خود و همسرويسي‌هاي خود مطالعه كنيد.

آنچه كه يك كاميوندار را علاوه بر ساعات طولاني مدت رانندگي در جاده آزار مي‌دهد، نداشتن غذايي سالم و آماده در داخل كابين است تا در زمان‌هاي بي‌حوصلگي و خواب‌آلودگي خود را سرگرم خوردن و يا آشاميدن غذا و نوشيدني كند. اما چه خوب است كه در داخل كابين هميشه مقداري غذا و سبزيجات سالم داشته باشيم، يا آنقدر به سلامت و اندام خود توجه كنيم كه هيچگاه اضافه وزن نداشته باشيم، در در اينجا 5 نكته آسان‌ و كاربردي براي تغذيه سالم كاميونداران در جاده را به شما كاميونداران عزيز ارائه كرده‌ايم:

نكته اول: غذا خوردن در جاده

خوردن غذا در داخل كابين: در جاده سعي كنيد يك يخچال كوچك داشته باشيد تا غذاهاي خود را در يخچال نگاه داريد و مدت زمان ماندگاري خوراكي هاي خود را در يخچال افزايش دهيد.

غذا خوردن در داخل رستوران: اگر مجبور شديد براي غذا خوردن در يك غذاخوري بين راهي و يا يك رستوران توقف كنيد، سعي كنيد تا جاي ممكن از غذاهاي سرخ كردني دوري كنيد و بيشتر جوجه و مرغ كه سالم‌تر و مطمئن‌تر از ساير غذاها هستند را سفارش دهيد.

5 نكته آسان و كاربردي براي تغذيه سالم كاميونداران در جاده

نكته دوم: چه غذاهايي را به عنوان يك كاميوندار سالم بيشتر بخوريم؟

  • سالاد- سوپ‌هاي كم‌چرب-شير كم‌چرب-گوشت كبابي-گوشت سفيد-ميوه و سبزيجات تازه-سس كم چرب-ژله
  • آب بيشتري بنوشيد(حداقل روزي 8 ليوان)
  • از ادويه‌هايي مثل زنجبيل و دارچين كه سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهند بيشتر استفاده كنيد
  • حتما صبحانه ميل كنيد

5 نكته آسان و كاربردي براي تغذيه سالم كاميونداران در جاده

نكته سوم: چه غذاهاي مضري را براي حفظ سلامتي از رژيم غذايي خود حذف كنيم؟

  • نوشيدن نوشابه‌هاي قندي و انرژي‌زا را كاهش دهيد
  • گوشت‌هاي فرآوري شده را حذف كنيد
  • مصرف برنج سفيد را كم كنيد
  • براي مصرف غذاهاي سرخ كردني به يك بار در هفته اكتفا كنيد
  • مصرف شكر را به هر شكل(نوشابه،شكلات،آبنبات) كاهش دهيد
  • مصرف سس مايونز را كم كنيد
  • سس‌هاي خامه‌اي و دسرهاي شيرين را حذف كنيد
نكته چهارم: چه غذاهايي در حين رانندگي در دل جاده شما را هوشيار و بيدار نگاه مي‌دارد؟

چاي دارچين و نعنا و همينطور جويدن آدامس دارچيني و نعنايي مي‌تواند تا حد زيادي به هوشياري شما در طي سفرهاي طولاني مدت كمك كند تا از خطرات احتمالي خوابيدن در حين رانندگي جلوگيري كنيد.(براي مطالعه خوراكي‌هايي كه مانع خواب‌آلودگي هنگام رانندگي مي‌شوند كليك كنيد )

5 نكته آسان و كاربردي براي تغذيه سالم كاميونداران در جاده

نكته پنجم:چه غذاهايي شما را خواب‌آلود مي كند و احتمال خوابيدن در حين رانندگي را افزايش مي‌دهد؟
  • ماست-شير-موز-سيب زميني-مرغ-آرد جو دوسر-بادام

5 نكته آسان و كاربردي براي تغذيه سالم كاميونداران در جاده

*براي دانلود برنامه آسان‌بار رانندگان و استفاده از خدمات آسان‌خدمت مثل استعلام كارت سلامت بر روي اين لينك كليك كنيد.

بازدید : 224
11 زمان : 1399:2

بهبود شغل رانندگي كاميون

يك فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌اي كالا پيشنهاد داد رانندگي براي ناوگان سنگين و حمل‌ونقل كالا به عنوان رشته‌اي تحصيلي در هنرستان‌ها راه‌اندازي شود.

به گزارش تين‌نيوز، يوسف منتظري با بيان اين مطلب در شبكه‌هاي اجتماعي گفت: اولين حسن اين اقدام، برچيده شدن آموزش‌هاي غيركاربردي بدو خدمت است.

وي افزود: حسن ديگر اين اقدام، افزايش آگاهي اشخاص تازه وارد به اين شغل چه از لحاظ عملي و چه از نظر تئوري و حتي در بحث محاسبه هزينه‌ و درآمد و مقرون به‌صرفه بودن حمل بار در يك مسير است.( رانندگان تاره كار بخوانند )

به گفته وي، همين موضوع باعث مي‌شود هر كسي وارد اين شغل نشود و فقط كساني كه علاقه‌مند به اين حرفه هستند با داشتن تحصيلات آكادميك و پس از چند سال تحصيل وارد اين حرفه شوند.(رشد صنعت حمل و نقل چطور بر اقتصاد تاثير مي‌گذارد؟ براي مطالعه كليك كنيد)

بهبود شغل رانندگي كاميون

در مجموع اقدامات زير مي‌توان ارزش‌هاي جديدي براي شغل رانندگي خلق كرد:

۱_ ارتقاي سواد و درك شغلي

۲_بالا بردن فرهنگ شغلي

۳_ تغيير ديدگاه رانندگان از سنتي به ديدگاه مدرن و پيشرفته نسبت به اين شغل

۴_افزايش رنكينگ (Ranking) و محبوبيت در جامعه به تناسب تغيير ديدگاه جامعه به رانندگان و اين شغل

۵_افزايش آگاهي رانندگان نسبت به محاسبات شغلي

۶_افزايش هوشمندي راننده و بالا بردن راندمان كاري و چرخيدن چرخ‌هاي صنعت حمل‌و‌نقل در مسير درست

۷_حل مشكلات حمل‌ونقل با سرعت بسيار بيشتر از امروز(در مورد رفع مشكلات بيمه تكميلي رانندگان كاميون بيشتر بدانيد )

۸_اتحاد فكري كليه رانندگان و وحدت كلمه


منبع: تين نيوز

بازدید : 236
11 زمان : 1399:2

بررسي فرآيند حمل و نقل كالا از گمرك قزوين

افشين پيرنون مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان قزوين روز سه شنبه 13 شهريور به همراه معاونين حمل و نقل و توسعه مديريت و منابع از فرآيند حمل و نقل كالا در گمرك شهر صنعتي البرز قزوين بازديد كردند.

افشين پيرنون در اين بازديد ضمن ديدار با رضا نيك روشت مديركل گمرك استان قزوين گفت: يكي از مهمترين مسائلي كه در واردات و صادرات كالا با آن مواجه هستيم مشكل حمل و نقل داخلي پس از ترخيص محموله ها از گمرك است.

او همچنين تصريح كرد: شركت هاي حمل و نقل كالاي جاده اي در حوزه شهرستانهاي استان قزوين والبرز موظفند از طريق سيستم اعلام بار و با صدور بارنامه قانوني نسبت به حمل و نقل كالا از مبداء گمرك به ساير نقاط كشور اقدام كنند.

آسان بار-آسان پديا

در اين نشست فرآيند ترخيص كالا و ترخيص از گمرك از زمان ورود وسيله حمل به گمرك تا زمان اظهار كالا توسط صاحب آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد به منظور حمل قانونمند و تسهيل در حمل و نقل كالا، اين فرآيند بصورت كارشناسي و با انعقاد تفاهم نامه توسط دو اداره كل مورد بازنگري قرار گيرد و اقدامات لازم جهت نظارت بر اجراي قوانين حمل و نقلي بعمل آيد.

در پايان اين نشست مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان قزوين با تعدادي از رانندگاني كه از گمرك شهرصنعتي البرز قزوين اقدام به بارگيري كرده بودند گفتگو و نحوه دريافت بار و بارنامه هاي صادره توسط شركت ها براي آنها را مورد بررسي قرارداد.

بازدید : 247
11 زمان : 1399:2

فراخوان هيئت بازرسان انجمن هاي صنفي و گلايه رانندگان

اعتراض رانندگان در پي انتشار فراخوان هيئت بازرسان انجمن هاي صنفي

بيش از يك چهارم اعضاي هيئت بازرسان كانون انجمن هاي صنفي كارگري رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده اي و نمايندگان، آگهي دعوت به مجمع را در روزنامه ها منتشر و از اعضا براي شركت در مجمع عموم فوق العاده و عادي فوق العاده كانون دعوت كرده است كه اين آگهي باعث واكنش بعضي از رانندگان و فعالان با توجه به مسايلي كه اين كانون در خرداد ماه و به دنبال اعتراضات رانندگان با آن مواجه شده بود، رو به رو شد.

آسان بار-آسان پديا

آگهي ديگري كه قبلا توسط هيئت بازرسان و بيشتر از يك سوم اعضا منتشر شده بود كه اين تعداد در آگهي دوم هيئت بازرسان و نمايندگان به بيشتر از يك چهارم رسيده كه اين كاهش تعداد اعضا نشانه وجود اختلاف نظر در مورد برگزاري اين مجمع است.

بعضي از رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌اي كالا دعوت به اين مجمع را خارج از حيطه اختيارات دعوت كنندگان دانسته و اين اقدام را به اعضاي بركنار شده هيئت مديره اين كانون نسبت داده‌اند.

طبق اطلاعيه اصلاح شده، محل برگزاري اين مجمع سالن همايش‌هاي صدا و سيما واقع در اتوبان چمران تهران، رو به روي پمپ بنزين ولنجك، انتهاي خيابان صدا و سيما و تاريخ برگزاري آن نيز سوم مهرماه است.

در اين اطلاعيه دستور جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده نيز به شرح اعلام شده است:

  • استماع گزارش بازرسان
  • عزل انفرادي يا دسته جمعي اعضاي هيئت مديره
  • ساير مواردي كه در صلاحيت مجمع عمومي فوق‌العاده است
بر اساس اعلام اطلاعيه بازرسان كانون، پس از پايان مجمع عمومي فوق العاده، مجمع عمومي به صورت فوق العاده در ساعت 12 ظهر همان روز و در همان محل برگزار مي‌شود كه دستور جلسه آن به شرح زير است:
  • انتخاب اعضاي اصلي و علي‌البدل هيئت مديره
  • ساير موارد كه در صلاحيت مجمع عمومي فوق‌العاده باشد

آسان بار-آسان پديا

مدارك مورد نياز براي شركت در اين مجمع نيز شامل دو فقره صورت جلسه هيئت مديره مبني بر معرفي نماينده تام‌ الاختيار براي شركت در اين دو مجمع به طور جداگانه و كپي اعتبار تجديد انتخابات هيئت مديره و گواهي ثبت انجمن جهت اعمال راي در اين مجامع است.

كانديداهاي سمت هيئت مديره نيز بايد صورت‌جلسه كتبي هيئت مديره خود را مبني بر معرفي كانديداي هيئت مديره، براي ارائه به هيئت رئيسه مجمع همراه داشته باشند.

بازدید : 236
11 زمان : 1399:2

پنل جانبي جديدي كه مانع رسيدن آسيب به عابران پياده مي‌شود

شركت انفيلد كانسل (Enfield Council) به اولين شركتي در انگلستان تبديل شده است كه براي جلوگيري از تصادف‌هاي كشنده كاميون‌ها و كشنده‌ها با عابرين پياده، موتورسواران و دوچرخه سواران، يك ابزار ايمني جديد ابداع كرده است.

پنل محافظ مردم در برابر كاميون‌ها

اين ابزار جديد كه توسط يكي از موتورسوارهاي سابق پليس‌هاي ابداع شده است و پنل محافظ مردم (PeoplePanels) نام دارد، به گونه‌اي طراحي شده است تا از گير افتادن مردم در كنار كاميون‌ها جلوگيري كند و خطر آسيب رسيدن به افراد در تصادفات را به ميزان بسيار قابل ملاحظه‌اي كاهش بدهد.

پنل محافظ مردم براي مورد استفاده چه كساني است؟

پنل محافظ مردم (PeoplePanels) از عابران پياده، موتورسوارها و دوچرخه‎‌ سوارها و همچنين از كارگراني كه در كنار كاميون به بارگيري يا تخليه بار مشغولند محافظت مي‌كند.

پنل محافظ مردم محافظتي داراي علائم هشدار دهنده و پيغام‌هايي است تا به افراد هشدار بدهد از كاميون دور بمانند. اين علائم و پيغام‌ها توجه افراد را به خودشان جلب مي‌كنند تا متوجه خطر بشوند و بيشتر احتياط كنند. اين پنل ايمني جديد به ارتقاء ايمني جاده‌ها نيز كمك زيادي مي‌كند.

پنل محافظ مردم در برابر كاميون‌ها

بازدید : 232
11 زمان : 1399:2

اگر زماني در جريان حمل كالا در اثر وقوع خطرات، خسارتي به كالاهاي در حال حمل وارد شود، زيان وارده توسط شركت بيمه جبران مي‌شود. بيمه‌نامه باربري داراي انواع مختلفي است:

شرط تلف كامل كالا (total loss):

در اين نوع از بيمه، خسارت كلي واردشده به كالا در يك مرحله و در اثر آتش‌سوزي يا غرق كامل و يا مفقود شدن روي مي‌دهد و يا خسارت واردشده در حدي است كه هزينه تعمير يا نجات آن بيش از ارزش كالا باشد، درنتيجه خسارت وارده تحت پوشش اين نوع بيمه‌نامه جبران مي‌شود.

بيمه‌نامه باربري با شرايط c:

در اين نوع بيمه خطرات تحت پوشش شامل موارد زير است:

1. آتش‌سوزي يا انفجار

2. به گل نشستن و زمين‌گير شدن

3. غرق يا واژگون شدن كشتي يا شناور

4. واژگوني يا از ريل خارج شدن وسيله حمل زميني

5. تخليه كالا در بندر اضطراري

6. تصادف يا برخورد كشتي يا شناور و يا هر وسيله حمل ديگر با هر جسم خارجي به‌غيراز آب

7. فدا كردن كالا در جريان خسارت عمومي

8. به دريا انداختن كالا جهت سبك‌سازي كشتي

بيمه باربري با شرايط B:

علاوه بر كليه خطرات مربوط به شرايط C در اين نوع بيمه براي خطرات زير نيز از سوي شركت بيمه جبران خسارت صورت مي‌گيرد:

1. زلزله، آتشفشان يا صاعقه

2. ورود آب دريا، درياچه يا رودخانه به كشتي، شناور، محفظه كالا، كانتينر و يا ليفت وان و يا وسايل حمل

3. تلف كلي هر بسته كامل از كالا به علت سقوط در حين بارگيري يا تخليه از كشتي يا شناور

4. و همچنين خطرات اضافي شامل عدم تحويل، دزدي، پارگي، سائيدگي و... و خسارت ناشي از كالاهاي ديگر برحسب نوع كالا بامنظور نمودن درصد يا مبلغي به‌عنوان فرانشيز.

بيمه‌نامه باربري چيست؟ و چه تعهداتي دارد؟

بيمه باربري با شرايط A:

كامل‌ترين نوع بيمه است و بيشتر براي حمل كالاهاي حساس و آسيب‌پذير مورداستفاده قرار مي‌گيرد و كليه خطرات را از مبدأ تا مقصد در جريان حمل را بر عهده مي‌گيرد بدون كسر فرانشيز تمام خسارت را جبران مي‌كند مگر اينكه خسارت ناشي از موارد استثنا شده در اين شرط باشد.

  1. اشعه يون‌ساز و آلودگي مواد راديواكتيو ناشي از هرگونه سوخت يا فضولات هسته‌اي
  2. عدم قبول ورود كالا از طرف بيمه‌گذار و يا ممانعت از ورود كالا توسط كشور واردكننده كالا
  3. سو عمل ارادي بيمه‌گذار كه منجر به خسارت يا تلف مورد بيمه‌شده باشد
  4. نشت و ريزش عادي مورد بيمه و خطرات مشابه آن‌ها مانند كسري عادي وزن و فرسودگي و پوسيدگي
  5. تلف، آسيب يا هزينه ناشي از ناكافي و نامناسب بودن بسته‌بندي يا آماده‌سازي مورد بيمه
  6. تلف، آسيب يا هزينه ناشي از عيب ذاتي يا ماهيت مورد بيمه
  7. تلف، آسيب يا هزينه ناشي از كاربرد هر نوع سلاح جنگي كه باانرژي، شكست هسته‌اي يا واكنش مشابه ديگر يا نيرو و ماده راديواكتيو كار كند.
  8. آسيب يا هزينه‌هاي ناشي از عدم قابليت دريانوردي كشتي يا كرجي
  9. آسيب يا هزينه‌هاي ناشي از خطرات جنگ، اعتصاب، شورش و تروريسم مگر با توافق قبلي بيمه‌گر و بيمه‌گذار

بيمهنامه باربري صادراتي:

شرط ترانزيت، خسارت به ريال تأديه مي‌شود.

شرط حمل با كانتينر يخچال دار، ذكر عبارت فساد و از بين رفتن محموله در بيمه‌نامه واجب است.

شرط دام زنده، بايد با ماشين حمل مخصوص انجام شود و تلف شدن از نبود آب و غذا شامل بيمه نمي‌شود.

شرط كشتي‌هاي غير طبقه‌بندي‌شده،

شرط نرخ ارز،

در هنگام تنظيم بيمه‌نامه و الحاقيه هاي باربري بايد حتماً معادل ارزي حق بيمه قيد شود. به‌علاوه بايد نرخ ارز و معادل ارزي حق بيمه نيز درج شود.

بيمه حمل داخلي:

اين نوع بيمه محموله‌هايي را كه مبدأ و مقصد و مسير حمل آن در محدوده جغرافيايي ايران است را در قبال خطرات ناشي از آتش‌سوزي، انفجار و همچنين تصادف، واژگوني وسيله حمل تحت پوشش قرار مي‌دهد. همچنين مي‌توان با پرداخت حق بيمه اضافي خطرات ديگري مثل سرقت كلي محموله و خطرات بارگيري و ... را هم تحت پوشش بيمه قرارداد.

بيمه‌نامه باربري چيست؟ و چه تعهداتي دارد؟

قرارداد بيمه باربري به‌صورت OPEN COVER:

نوعي قرارداد كلي بيمه براي پروژه‌هاي بزرگ است كه در آن ارزش كل پروژه مورد بيمه-مبادي خريد-نوع وسيله حمل و ديگر موارد مندرج در پرسشنامه باربري در قرارداد ذكر مي‌شود. در اين مورد چون كالا به‌تدريج در يك يا چند سال حمل مي‌شود تمام حمل‌هاي تدريجي حتي اگر در زمان حمل از طرف فروشنده كالا و يا بيمه‌گذار به بيمه‌گر اعلام‌نشده و بيمه‌نامه نيز صادر نشده باشد بيمه‌گر بايد خسارت احتمالي را پرداخت كند.

بيمه مسئوليت شركت‌هاي حمل‌ونقل داخلي:

اين شركت‌ها بر اساس قانون تجارت و ساير مقررات وظيفه‌دارند محمولاتي را كه توسط ارسال‌كنندگان و يا صاحبان كالا جهت حمل به مقاصد به آن‌ها سپرده مي‌شود را سالم برسانند. جبران انواع خسارت‌هاي وارد بر محموله وظيفه اين شركت‌ها است. اين بيمه‌نامه به‌صورت قرارداد يك‌ساله تنظيم و نرخ حق بيمه آن نيز بسيار كم است. (براي اطلاع دقيق از بارنامه و مزايا و معايب آن بخوانيد)

مهلت اعلام خسارت:

طبق ماده 15 قانون بيمه، بيمه‌گذار ظرف مدت 5 روز بايد وقوع خسارت را به بيمه‌گر اعلام كند.

مدارك موردنياز براي اعلام خسارت:

جهت تشكيل پرونده بايد مدارك موردنياز به بيمه تحويل داده شود،

  1. اسناد خريد يا فروش كالا مثل بارنامه، فاكتور و مدارك گمرك و...
  2. حمل‌هاي داخلي، مدارك مربوط به متصديان حمل‌ونقل و گزارش مقامات انتظامي و ...

شرايط پرداخت خسارت:

بعد از دريافت مدارك، با توجه به شرايط و نوع بيمه و بازديد از مورد بيمه‌شده با توجه دامنه خسارت و علت آن، طبق فرمول‌هاي رايج خسارت محاسبه مي‌شود. طبق قوانين شركت، مبلغ خسارت در وجه بيمه‌گذار، نماينده قانوني و يا ذي‌نفع وي پرداخت مي‌شود.

اما در حالت كلي شرايطي عمومي در بيمه‌هاي باربري موجود است:

ماده 1. اگر موردي در قرارداد موردقبول بيمه‌گر نباشد و اعلام‌شده باشد، ديگر جز تعهدات بيمه‌گر محسوب نمي‌شود.

  1. بيمه‌گر
  2. بيمه‌گذار
  3. ذي‌نفع
  4. مورد بيمه
  5. انقضاي مدت بيمه، در مورد حمل هوايي 30 روز پس از رسيدن هواپيماي حامل كالا به فرودگاه كشور مقصد اما در مورد حمل زميني،60 روز بعد از ورود كالا به مرز زميني مقصد.

شرايط، ماده 7. حمل كالا با كشتي طبقه‌بندي‌شده

ماده 8. بيمه‌گذار بايد در ارائه اطلاعات به بيمه‌گر دقت كند

ماده 9. ارزش مورد بيمه

ماده 10. عدم نفع، مقدار آن 10% مجموع قيمت خريد كالا و هزينه حمل آن است.

ماده 11. كالاهايي كه به‌صورت جفت يا دست عرضه مي‌شوند

ماده 12. مواد مخدر بيمه نمي‌شود مگر آن‌كه در توافق‌نامه قانوني ذكرشده باشد.

ماده 13. وظايف بيمه‌گذار در هنگام وقوع خسارت، درخواست پرداخت خسارت، توجه به خسارت‌هاي مشهود قبل از تحويل گرفتن، در صورت عدم اطمينان از سالم بودن كالا نبايد رسيد را تحويل متصديان حمل‌ونقل بدهد و... است.

ماده 14. اختيارات بيمه‌گر در مورد اموال خسارت‌ديده

ماده 15. اسنادي كه براي درخواست خسارت بايد تحويل داده شوند:

1.اصل بيمه‌نامه

2.اصل سياهه كالا

3.همه نسخ اصلي بارنامه

4.صورت‌وضعيت كالا در هنگام تحويل

5.آخرين مقصد مندرج در بيمه‌نامه

6.مكاتبات صورت گرفته با متصديان حمل‌ونقل

7.برگ رسمي گواهي عدم تحويل صادره از طرف موسسه حمل‌ونقل در صورت عدم تحويل كالا

8.جواز سبز گمركي

9.گواهي مبدأ

10.گزارش بازديد خسارت

بيمه‌نامه باربري چيست؟ و چه تعهداتي دارد؟

ماده 16. تا 4 هفته خسارت بايد پرداخت شود

ماده 17. تقصير يا مسئوليت افراد در ميزان پرداخت خسارت تأثير دارد

ماده 18. بازديد از مورد خسارت‌ديده تأييد نهايي نيست

ماده 19. اظهارات كتبي لازم است

ماده 20. كالاي بيمه‌شده بايد تا دو ماه بعد حمل شود

ماده 21. مدت بيمه يك سال و بعد از حمل و خسارت ديدن به مدت دو سال طرفين وقت دارند ادعاهاي خود را به نتيجه برسانند و بعد از پايان موعد مقرر بيمه‌نامه منقضي مي‌شود.

ماده 22. در صورت اختلاف، هيئت كارشناسي دونفره موضوع را بررسي مي‌كنند و به يك كارشناس خبره ارجاع مي‌دهند.

ماده 23. خسارت‌هايي كه روي كالا اثر مي‌گذارند، مثل اشعه‌هاي راديواكتيو و... كه شامل بيمه نمي‌شوند و قبل‌تر به آن پرداخته‌شده است.

بازدید : 236
11 زمان : 1399:2

كمپاني شورولت با اقتدار به بازار پيكاپ‌هاي نيمه سنگين بازگشته است. اين كمپاني نه تنها توليد مدل 2019 پيكاپ شورولت سيلورادو 4500HD و 5500HD را آغاز كرده، بلكه به تازگي برگ برنده ديگري نيز رو كرده است و آن هم چيزي نيست جز پيكاپ شورولت سيلورادو 6500HD كلاس 6. اين پيكاپ در كلاس 4 قادر به حمل محموله اي به وزن 15000 پوند و در كلاس 6 قادر به حمل باري به وزن 22900 پوند است.

اين پيكاپ جديد براي كاربردهاي زيادي از جمله يدك‌كشي، انجام عمليات ساخت و ساز، حمل آب و بنزين، عمليات لوله‌كشي و لوله‌گذاري بسيار مناسب است. علاوه براين، به گونه‌اي طراحي شده است كه عمليات بارگيري و تخليه به راحتي صورت بگيرد.

شورولت

شورولت سيلورادو يك پيكاپ متعارف است و كابين آن به گونه‌اي طراحي شده است كه براي حمل بار در فضاي شهري و انجام عمليات توزيع كالا بسيار مناسب است. همچنين اين پيكاپ مي‌تواند به همه مناطقي كه كاميون‌هاي سنگين نمي‌توانند به آن‌ها دسترسي داشته باشند وارد شود و به حمل و نقل بار بپردازد، به اين ترتيب به زودي اين محصول جديد را در سايت‌هاي ساختماني، ميادين نفتي و به عنوان خودرو بازرسي از خطوط انتقال برق خواهيم ديد.

شورولت

تأمين نيروي پيشران شورولت سيلورادو جديد بر عهده يك موتور توربوديزل Duramax گذاشته شده است كه 6.6 ليتر حجم دارد و بنا به درخواست مشتري، مي‌تواند در كنار گيربكس‌هاي مختلف Allison قرار بگيرد. اين موتور توربو ديزلي مي‌تواند 350 اسب‌بخار نيرو و حدود 949 نيوتن‌متر گشتاور توليد كند. كمپرسور باد و سيستم تعليق بادي نيز به صورت استاندارد از طرف كارخانه سازنده روي اين پيكاپ نصب مي‌شود. نكته جالب توجه ديگر اين است كه كاپوت و گلكيرها مي‌توانند حدود 90 درجه به سمت جلو خم بشوند تا راننده يا تعميركار بتواند به راحتي به همه اجزاء موتور دسترسي داشته باشد.

شورولت

بنا به گفته كمپاني سازنده، در طراحي كابين، ديد گسترده راننده از اطراف بسيار مورد توجه قرار گرفته است و از آن‌جايي كه ديد راننده در هنگام عمليات از اهميت بالايي برخوردار است، ارتفاع كاپوت پايين آورده شده است تا ديد افزايش پيدا كند.

وقتي وارد كابين شورولت سيلورادو 6500HD بشويد، با فضايي راحت و بادوام و صندلي‌هايي ضد لك روبرو خواهيد شد، تجهيزات زيادي نيز در اختيار راننده قرار داده شده است. گفتني است ارگونومي و راحتي راننده در طراحي كابين اين پيكاپ نيمه سنگين اهميت زيادي داشته است. دسته‌ها و دكمه‌هاي كنترلي به راحتي در دسترسند و آمپرها و نمايشگرها نيز به راحتي قابل خواندن هستند. دوربين ديد عقب نيز ارائه شده است و تصاوير عقب خودرو را بر روي يك نمايشگر 7 يا 8 اينچي به نمايش مي‌گذارد.

كمپاني شورولت معتقد است اين محصول جديد به خوبي پاسخگوي نياز صنايع مختلف خواهد بود و تجربه‌اي منحصر به فرد در اختيار مشتريانش خواهد گذاشت

بازدید : 406
11 زمان : 1399:2

دايملر تراكس به هيچ عنوان قصد ندارد از قافله عقب بماند. هفته گذشته اين كمپاني آلماني اعلام كرد كه تا قبل از سال 2019 حدود 2.6 ميليارد يورو در واحد تحقيقات بر روي كاميون‌ها سرمايه‌گذاري خواهد كرد و آماده مي‌شود تا در سال 2021 توليد خودروهاي سنگين برقي را شروع كند، در همين حال، به كار بر روي ارتباط از راه دور و فناوري‌هاي مربوط به كاميون‌هاي خودران نيز ادامه خواهد داد.

گفتني است كمپاني دايملر به تازگي چند دستگاه كاميون برقي مرسدس بنز آكتروس با آلايندگي صفر را در اختيار بعضي از مشتريان گذاشته است تا بتوانند آن‌ها را در شرايط واقعي تست كنند و اگر همه چيز به خوبي پيش برود توليد انبوه اين كاميون‌ها از سال 2021 آغاز خواهد شد.

كاميون مرسدس بنز آكتورس از نظر فني يك كاميون سنگين محسوب مي‌شود و انتظار مي‌رود به زودي شاهد عرضه نسخه برقي كاميون كاسكاديا (e-Cascadia) از طرف كمپاني دايملر نيز باشيم.

به گفته مديران دايملر، اين كمپاني قصد دارد براي تحقيقات در سه زمينه به طور سنگين سرمايه‌گذاري كند كه عبارتند از: ارتباط از راه دور، كاميون‌هاي برقي و كاميون‌هاي خودران.

- ارتباط از راه دور

اين پروژه از هفت سال پيش كارش را آغاز كرده و با استفاده از نرم‌افزاري كه در كارخانه بر روي كاميون‌ها نصب شده است مي‌تواند ايرادها را از راه دور تشخيص بدهد. به تازگي نيز چند امكان جديد به اين نرم‌افزار اضافه گرديده و نمونه بارزي از اين است كه فناوري چگونه مي‌تواند از هزينه‌هاي كلي يك ناوگان حمل و نقل بكاهد. به روزرساني موتور از راه دور تنها به 30 دقيقه زمان نياز دارد و از طريق آن مي‌توان به درخواست مشتري برخي از تنظيمات را نيز تغيير داد، براي مثال، مي‌توان ظرف چند دقيقه محدود سرعت كروز كنترل را عوض كرد.

-كاميون‌هاي برقي

با در نظر گرفتن اين كه پروژه ارتباط از راه دور به طور كامل در حال اجراست، پروژه ديگري كه قرار است در آينده نزديك بر روي آن كار شود، برقي‌سازي محصولات است و آن طور كه دايملر اعلام كرده است در سال 2019 اولين اتوبوس برقي كه براي سرويس مدارس از آن استفاده خواهد شد روانه بازار مي‌شود.(براي خواندن مقاله به روزرساني محصولات ولوو، اين بار از راه دور! كليك كنيد.)

كاميون‌هاي برقي

- كاميون‌هاي خودران

با نگاهي دورتر به آينده، كمپاني دايملر به كار بر روي فناوري‌هايي كه در سال 2015 براي نخستين بار ارائه كرده بود ادامه خواهد داد. از زمان عرضه كاميون فرايتنر Inspiration كه بدون راننده حركت مي‌كرد و واقعاً الهام‌بخش اين صنعت بود، دايملر پيوسته در حال آزمايش و ارتقاء تجهيزات لازم براي كاميون‌هاي خودران از جمله ارتقاء حسگرها و همچنين هوش مصنوعي بوده است. البته هدف اصلي اين شركت از توليد كاميون‌هاي خودران اين نيست كه راننده به كلي كنار گذاشته شود، بلكه هدف اصلي ايمني بيشتر رانندگان و خودروهاي ديگري است كه در اطراف آن‌ها حركت مي‌كنند.

تعداد صفحات : 18

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 187
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 84
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 489
  • بازدید سال : 3753
  • بازدید کلی : 126122
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی